*Zmiany wprowadzone 17.10.2024
Regulamin sklepu
§ 1 Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy Japan Collectibles, dostępny pod adresem internetowym www.japancollectibles.pl, prowadzony jest przez Daniel Kaczyński pod firmą Daniel Kaczyński Company wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 5932586314, REGON 221717132.
- Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady i tryb zawierania z Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
- Niniejszy regulamin skierowany jest również do Przedsiębiorców i określa zasady i tryb zawierania z Przedsiębiorcą Umowy Sprzedaży za pośrednictwem Sklepu.
§ 2 Definicje
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Daniel Kaczyński Company wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 5932586314, REGON 221717132.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu z terenu Unii Europejskiej jak i z poza niego.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.japancollectibles.pl
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
- Formularz Kontaktowy – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający wysłanie wiadomości do Sklepu.
- Reverse Charge – jest to procedura odwrotnego obciążenia, która polega na przeniesieniu obowiązku rozliczenia podatku VAT ze sprzedawcy na nabywcę. Jest czynnie stosowana przy Umowach Sprzedaży, których stroną jest zagraniczne Przedsiębiorstwo.
- Płatność cykliczna (zamienne z Abonament) – jest to płatność pobierana w okresie miesiąca, kwartału lub roku.*
§ 3 Kontakt ze sklepem
- Adres Sprzedawcy: Płk. Dąbka 30/6, 82-300 Elbląg, Polska
- Adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@japancollectibles.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: +48 578 512 122
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy tylko dla klientów krajowych w walucie PLN:
72 1140 2004 0000 3902 8167 6247 - Numer rachunku bankowego Sprzedawcy tylko dla klientów zagranicznych w walucie EUR :
13 1140 2004 0000 3312 1372 2279 - Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach pracy Sklepu.
§ 4 Wymagania techniczne
- Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- a. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i dowolną przeglądarką internetową.
- b. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- c. włączona obsługa plików cookies,,
§ 5 Informacje Ogólne
- Godziny pracy sklepu:
Poniedziałek – Piątek: od 16:30 do 21:00
Sobota: od 11:00 do 19:00
Niedziela: Nieczynne
Podane godziny są elastyczne. - Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- W przypadku klientów z poza Unii Europejskiej, ceny nie uwzględniają opłat importowych oraz podatków. Uiszczenie ich leży w gestii Klienta.
- W przypadku Umowy Sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Przedsiębiorcą z poza Polski stosujemy Reverse Charge.
- Płatności przelewem tradycyjnym realizowane przez klienta zagranicznego walutą inną niż polski złoty, są przeliczane na polski złoty w oparciu o kurs z dnia poprzedniego w pierwotnej walucie.
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
- W przypadku Umowy obejmującej abonament lub świadczenie usług na czas nieoznaczony końcową (ostateczną) ceną jest łączna cena obejmująca wszystkie płatności za okres rozliczeniowy.
- Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu.
- Realizacja zamówień rozpoczyna się po ich przedpłacie wybraną metodą płatności.
- Klient ma możliwość uzyskania jednej darmowej dostawy dla każdego pojedynczego zamówienia powyżej 500 zł na terenie Polski. Darmowa dostawa dotyczy tylko pierwszej paczki w ramach jednego zamówienia (w przypadku dostarczenia częściami/połączenia zamówień). Połączenie zamówień o niższej wartości w jedno zamówienie, nie uprawnia do otrzymania darmowej wysyłki, nawet po przekroczeniu progu 500 zł wartości produktów.
- Zastrzegamy sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się na stronie Sklepu, wprowadzania nowych towarów do oferty Sklepu, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na Stronach Sklepu bądź wprowadzania w nich zmian.
- Informacje o ewentualnych opóźnieniach będą wysyłane poprzez newsletter i bezpośrednio do Klienta.
- Produkty nieodebrane w ciągu 3 miesięcy od dnia ich zakupu, podlegają dodatkowej opłacie za magazynowanie w wys. 5 zł per dzień.
§ 6 Zakładanie konta w Sklepie
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: Imię i Nazwisko, Adres, mail i numer telefonu.
- Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
§ 7 Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
- wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
- zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
- jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury. Brak podania numeru faktury przy składaniu zamówienia skutkuje zawarciem Umowy Sprzedaży z Konsumentem, a nie Przedsiębiorcą.
- kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”/kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”.
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.
§ 8 Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu. Rodzaj przesyłki jest uzależniony od gabarytu i miejsca docelowego.
- List Polecony Priorytetowy
- Przesyłka do paczkomatu Inpost
- Przesyłka kurierska Inpost
- Inna przesyłka firmą kurierską (klienci zagraniczni).
- Odbiór osobisty po ówczesnym ustaleniu.
- Darmowa dostawa.
- Połączenie zamówień.
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- Płatność przelewem na jedno z kont Sprzedawcy w PLN (dla krajowych klientów) w EUR (dla zagranicznych klientów).
- Płatności elektroniczne (funkcja PayNow)
- Płatność kartą płatniczą (Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, MasterCard Electronic, American Express)
- Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronach Sklepu.
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Blue Media S.A.
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności cyklicznych jest PayU.*
§ 9 Wykonanie Umowy Sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą. W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, potwierdzenie jest wysyłane po zaksięgowaniu płatności na koncie Sprzedawcy.
- W przypadku wyboru przez Klienta:
- płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie, w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, Klient ma możliwość otrzymania Produktów częściami lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia. Koszt dostarczenia Produktów częściami jest uzależniony od ilości dodatkowych przesyłek i gabarytu. Koszt ten jest pokrywany przez Klienta.
- Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy z wyłączeniem:
- W przypadku wyboru przez Klienta Produktu (usługi) z oznaczeniem “Na zamówienie” – od najbliższego poniedziałku/piątku przypadającym po dniu uznania płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy. Czas realizacji: od 7 do 28 dni, w zależności od Produktu. Informacja o czasie realizacji znajduje się na Stronach Sklepu.
- W przypadku wyboru przez Klienta Produktu z oznaczeniem “Pre-order” lub “Preorder” – od dnia premiery Produktu. Czas realizacji: do 72 godzin. Informacja o planowanej dacie premiery znajduje się na Stronach Sklepu. Data jest przybliżona i nie jest wiążąca.
- W przypadku wyboru przez klienta Produktu w ramach Abonamentu – każdego miesiąca/kwartału/roku zależnie od wybranej oferty.*
- W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym w opisie Produktu. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin.
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy z wyłączeniem:
- Dostawa Produktu odbywa się na terenie całego świata z wykluczeniem Federacji Rosyjskiej.
- W przypadku gdy danego kraju nie ma na liście obsługiwanych krajów, należy wysłać wiadomość poprzez Formularz Kontaktowy z prośbą o dodanie kraju.
- Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w zakładce „Koszty dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
- Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
§ 10 Prawo odstąpienia od Umowy
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
- W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
- W przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony (abonament), termin wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument powinien odesłać Produkt do paczkomatu ELB01A, tel. 578512122, e-mail: kontakt@japancollectibles.pl niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb m.in. produkty/usługi z dopiskiem “na zamówienie”, karty ocenione i nieocenione,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w które przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
- w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, m.in. produkty/usługi z dopiskiem “na zamówienie”, karty ocenione i nieocenione,
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli,
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
- o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy,
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Przedsiębiorcy w odniesieniu do Umowy:
- która posiada dla niego charakter zawodowy, wynikający w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (m. in. PKD 47.91.Z, 47.65.Z)
§ 11 Reklamacja i gwarancja
-
- Umową Sprzedaży objęte są Produkty nowe i używane. Na stronach Sklepu szczegółowo opisany jest stan każdego używanego Produktu.
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a jeżeli Klientem jest Konsument – nie później niż w terminie 14 dni. Jeżeli Klientem jest Konsument, a Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego w terminie 14 dni, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać do paczkomatu: ELB01A, nr tel. 578512122, e-mail: kontakt@japancollectibles.pl
- Podstawą do rozpatrzenia reklamacji dotyczącej sprzedanego produktu w sposób pozytywny dla Kupującego jest nagranie wideo z otwarcia paczki. Nagranie takie winno pokazywać całość zamkniętego fabrycznie pudełka transportowego, nieuszkodzoną etykietę nadawczą, stan paczki a następnie proces otwarcia przesyłki. W przypadku uszkodzeń paczki informację o uszkodzeniach należy zgłosić bezpośrednio do firmy kurierskiej w celu rozpatrzenia reklamacji i wypłaty ubezpieczenia. W przypadku usługi Paczkomat lub InPost kurier niezbędna jest dodatkowa dokumentacja fotograficzna w postaci zdjęć opakowania zewnętrznego, zabezpieczenia wewnętrznego przesyłki i uszkodzenia zawartości. W przypadku otrzymania uszkodzonej przesyłki należy niezwłocznie wypełnić z firmą kurierską protokół szkody będący podstawą do rozpatrzenia reklamacji i wypłaty świadczenia z ubezpieczenia przesyłki.
- Opóźnienia z hurtowni do sklepu wynikające z późniejszych dostaw niż planowane nie są powodem do uzyskania bezpłatnego odstąpienia od zawartej umowy, nie są powodem do rozpatrzenia reklamacji na rzecz Kupującego, nie są powodem do otrzymania zadośćuczynienia lub innych dodatkowych świadczeń. Terminy planowanych dostaw w opisach produktów są wyłącznie estymowanym czasem realizacji i nie są zapisem wiążącym dla stron umowy.
- Reklamacja usługi Abonamentu rozpatrywana jest na zasadach określonych w §11 pkt 1-9.*
§ 12 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
-
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 13 Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz żądać ich usunięcia.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
- Dane kartowe przechowywane są przez podmiot PayU.*
§ 14 Postanowienia Końcowe
-
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.